jennysho†line

Viktigt om sex

På senare tid har jag haft en återkommande tanke, den har verkligen vägrat släppa taget så nu tänkte jag dela med mig av den. Under min aktiva tid på Playahead fanns det hela tiden nya "Fina flickor.."-team som man kunde gå med i, tex. "Fina flickor röker inte", "Fina flickor spottar inte", "Fina flickor ligger inte på första daten", "Fina flickor skiter inte" etc etc. Jag, personligen har gjort alla dessa saker MINST en gång och detta tog naturligtvis hårt på min tonårssjäl - jag klassades inte som en "fin flicka", buhu.

Så, nu till det viktiga. "Fina flickor"-idealet säger att kvinnor ska vara sexiga och locka till sig mannen, men man ska fan inte släppa till, för om man gör det, då blir killen ointresserad. "Fina flickor" ligger inte. "Fina flickor" är sjukt asexuella. Och om det nu råkar vara så att man faktiskt är i ett förhållande och det är okej att släppa till, då blundar "fina flickor" och tänker vädret, som ett sätt att hylla det viktorianska sexualidealet.

Det handlar inte om att han ska vilja ha dig. Det handlar om att du ska vilja ha honom. En fin flicka går inte hem med någon på första daten, varför inte då? Jo, för då blir man kallad "slampa" av väninnorna. Men varför, mina damer, varför måste vi tracka ner på varandra? Vad hände med den kvinnliga solidariteten? Jag har hittills aldrig i mitt artonåriga liv mött någon kille som stödjer "fina flickor går inte hem med en kille första kvällen". Det är bara ett sätt för kvinnor att klanka ner på andra kvinnor som är öppna med sin sexualtitet. Män gillar tjejer som är öppna med sin sexualitet, självklart finns det undantag, men vem vill ha en man som är emot ens sexualitet?

Så alla tjejer all over the world, sluta låta era väninnor styra över erat sexliv, ha sex när du vill, var öppen med din sexualitet och SEXA MER!

Kommentarer

  • Basti säger:

    I like this on facebook! (du får skaffa en sån, like-grej)

    2010-10-19 | 22:37:04
    Bloggadress: http://www.helbild.se/blogg
  • JENNY säger:

    JAG HAR FÖRSÖKT :( men det har inte gått så bra..

    2010-10-19 | 23:07:08
    Bloggadress: http://jennyshotline.com
  • Basti säger:

    Okej :( (I don't like that on facebook)

    2010-10-19 | 23:23:57
    Bloggadress: http://www.helbild.se/blogg
  • Milton säger:

    " "Fina flickor skiter inte" etc etc. Jag, personligen har gjort alla dessa saker MINST en gång"



    Jag ångrar att jag läste detta, tror dom flesta killar fantiserar att tjejer gör annat på toa. Eller är det bara jag?=O

    2010-10-20 | 20:58:01

Kommentera inlägget här: