jennysho†line

-
Jag är och har alltid varit emotionell. 
Som liten hade jag en känsla av att ville jag rädda världen, precis så som jag tror att många andra barn känner. 
Jag kände ett ansvar som i sin tur, delvis, tvingade mig att bli vuxen för tidigt. 

"Du MÅSTE ta på dig din egen syrgasmask innan du hjälper någon annan på med sin". Det sa min pappa till mig idag. 
Under ett samtal som jag aldrig hade trott att vi skulle ha. Nånting som jag har känt sådan rädsla och självförakt inför. 
Berätta om hur jag mår för min pappa. Min fina pappa, som jag älskar så mycket. Jag såg hur ont det gjorde i honom och jag var medveten om att det var det JAG berättade, som orsakade hans smärta. Tortyr. Men jag var desperat. Jag behövde min pappa
Han sa att jag gjorde rätt som berättade och därmed "tillät" han att hjälpa mig. 

Jag är gråtfärdig över att veta att jag har gjort honom så ledsen och fick honom att känna sig så hjälplös. Men jag väljer att tro att det här redan har, och kommer fortsätta att stärka min och min pappas band till varandra. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: