jennysho†line

2 oktober.
Oj oj oj.. vilken helg, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Så det är nog bäst att jag inte säger någonting alls om det eftersom att jag till större delen gjorde bort mig, och det var ganska rejält. Igår följde Johanna med mig hem och vi åt och pratade om allt och ingenting i flera timmar kändes det som, men jag tröttnar aldrig, fy fan vad jag älskar den tjejen. Senare på kvällen gick jag ut med Vendela (jag missade idol) och herregud, jag förstår inte varför jag inte träffar henne oftare, hon är liksom så mycket mer än bara rällsta ff! haha!

Idag på musiken hände det något hemskt. Jag skulle gå ut ur ett isolerat litet dator rum för att hämta Ramon (läraren) och den dörren är så tung att man behöver en hel lastbil för att kunna dra upp den. Iallafall, jag kämpar med dörren och lyckas efter ett tag att sticka in armen i mellan dörren och väggen, jag hade raggsockor på mig så jag gled som fan på golvet också. Sen vet jag inte riktigt vad som hände men jag flög ut genom dörren och ramlade in i väggen och det slutade med att jag låg på golvet. Hur lyckades jag? Fråga inte. Det var iallafall ingen som såg, så jag får väl vara glad för det. Sen på gympan, när jag hade tagit av mig raggsockorna, blåser Tobbe av och jag flyger ner på rumpan. Jag förstår inte hur man kan vara så klumpig att man ramlar två gånger på samma dag?

Jag längtar till helgen! På fredag ska vi ha tjejkväll hos Michis, sen på lördag ska jag, Johanna, Paulina, Cia, Elin & Sarah prata ut lite hemma hos mig, för det känns som det uppstår nya intriger mellan oss hela tiden, och det är ju inte alls bra eftersom att jag tycker om dom brudarna mer än liksom, mer än allt! Iallafall, det kommer bli jättemysigt.

Jag ska köpa nya jeans också, men jag vet inte om min ekonomi tillåter det.. Jag kanske kan få ett bidrag av mamma, men det är inte alls särskilt troligt.. Det finns ett par jättefina från Gina tricot som jag ska köpa, visserligen har jag likadana i baggy, men herregud vad fina dom var när dom satt tight. Sen måste jag köpa ett par nya svarta också, och då vill jag helst ha ett par Lois-jeans, men dom kostar ju snäppet mer än ett par från typ H&M, så jag får se hur jag gör. Jag har verkligen värsta klädbehovet, men jag vet inte vad det är för typ av kläder jag behöver.. Kanske fler klänningar man kan ha leggins till, eller kanske fler tröjor.. Men det tar ju aldrig stopp, jag får ju bara mer och mer ha-begär ju mer jag köper och då blir det ju dyrare och dyrare för varje månad. Varför ska allting vara så dyrt?

Jag läste igenom min blogg för några veckor sen, och då såg jag att jag hade beskrivit Buffs baktassar som små platta bullar, hur kunde jag säga så? Bullar är ju liksom.. eh, runda, och Buffs fötter är mer.. ovala.. Aja, det finns sjukare grejer jag har skrivit så jag kanske inte ska haka upp mig på just fot saken. Men det konstiga är att jag har tänkt på det fram tills nu, borde det inte ha sett konstigt ut när jag skrev det? Anyway, appropå att skriva, jag fick faktiskt G++ på matte provet, obsarvera dubbel plusen! G++ är faktiskt as bra för att vara jag, jag menar, förra året fick jag gå på extra matte och jag var glad om jag ens fick ett G. Det kanske är nu det börjar märkas att jag sattsar mer på skolan. Fast jag ligger efter i både svenskan och engelskan.. Men nu känns det iallafall som om jag har bestämt mig för vilken linje jag vill gå! Bygg! Eller sam - beteendevetskap. Fast.. är bygg en sam linje? Annars kanske det inte är någon vits.. Jag menar, jag vet inte om jag vill hålla på och bygga hus när jag börjar jobba på allvar sen.. Fast å andra sidan är bygg den enda linjen man verkligen har praktisk användning av, och dessutom spelar det ju knappt någon roll vad man gick i gymnasiet, så länge jag kommer in på någon högskola sen så. Men men, ni är det dags att sova för mig. Jag har varit så grymt trött hela den här veckan, och vi ska bada imorron med klassen. Kul, verkligen jättekul. Usch, jag vill inte, jag KAN inte. moahaha!

Natti natti!

image41  image41  image41

Kommentarer


Kommentera inlägget här: