jennysho†line

inatt.

När jag blir gammal, om jag någonsin fyller över åttio, ska jag bli
sjörövare med en lapp över ögat och parasiter i träbenet. Jag ska råna alla världens banker. Bli den första kvinnliga påven och lura svenska kyrkan på miljoner. Jag ska bli en tvåhundrakilosklump som bara ligger i sängen, äter muffins, röker hasch och tittar på dokusåpor så mina fyrtiofyra barnbarn, som för övrigt kommer kalla mig morr-morr, blir tvugna att lyfta ut mig genom fönstret med lyftkran när jag vill ut och åka skateboard. Jag ska peka finger åt alla ungdomar. Visa mitt då rynkiga arsle för kungafamiljen. Och som avslutning, grande final, ska jag dö en sensationell död. Det ska stå i tidningen: "nittioåring stockholmsbo, ledare för gerillatrupper, sprängde sig själv i luften och enligt guiness rekordbok blev hon världens vackraste fyrverkeri" PUSS

image6image8image9  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: