jennysho†line

-
Känslomänniska och känslofobiker. Det är två ord som min psykolog beskrev mig med förra året. Jaha. Är det jag? 

Gråter floder över ingenting och får ångest för att jag är så överdriven. En cirkel av helvete. 
Känslan kommer tillbaka när reptilhjärnan slår in. Jag är i min reptilhjärna överdrivet ofta. Den slår på ofrivilligt och jag blir rädd för att jag hamnar där så ofta. Blir rädd för rädslan. Jag är på helspänn, lättskrämd och min hjärna går på högvarv. En ständig stress i kroppen. Myror i huden. 

Det är ju helt jävla sjukt. Vad är jag stressad över? Jag är 22. Allt behöver inte gå så jävla snabbt hela tiden. Men det är som att min hjärna inte förstår det mellan varven. Jag skäms när jag skriver det här. Som att jag omedvetet försöker ta livet med storm.Schyrra Gud, ge mig lite yolo för jag är rädd för stressen som äter min hjärna.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: