jennysho†line

polen
Idag kom jag äntligen hem från Polen igen. Resan började inte så bra för vi fick vända efter ca tjugo minuter eftersom det tydligen var något fel på planet. Sen när vi kom fram så spöregnade det konstant i två dagar. Annars var resan ganska lyckad och jag fick med mig en hel del shopping hem, dessutom har jag sett massa nunnor for the first time. Sen har jag glidit ner i en saltgruva 135 meter under jorden.

Har också varit och kollat lite i Auschwitz (JUJU , tack för hjälpen, hihi!) Inte för att det var det roligaste jag har varit med om.. Men det var absolut värt att åka dit. Usch vilken klump i magen man fick. Vi fick gå in i ett rum där två ton hår hade bevarats. Det motsvarar cirka 40 000 människor.

Sen var det dessutom massa jävlar som hade taggat sitt namn inne i barackerna och, om det går så långt att man skriver sitt namn på ett sånt ställe, där flera tusentals oskylldiga människor har blivit både misshandlade och dödade,  behöver man fan hjälp.

    

Kommentarer

  • Sarah säger:

    åh fett coolt :) skönt att ha dig hemma snuttis (: vi måste ses snart jööö!

    2008-07-27 | 18:31:59
    Bloggadress: http://sarie.blogg.se/
  • Juju säger:

    Juju to the rescue! Auschwitz! Hip hurra för mig!



    Kul att du är tillbaks :D

    2008-07-27 | 19:03:35

Kommentera inlägget här: