jennysho†line

fight club

hur kommer det sig att jag och mamma alltid blir osams? vi är typ värsta ärkefienderna. fast bara stundvis förstås, ibland kan hon faktiskt vara supergullig. men nånting mellan oss brukar gå totalfel, antingen är det hon som säger något, gör något eller är allmänt irriterad (det är alltid hennes fel). Iallafall, hon fattar inte att jag behöver en ny vinterjacka för jag fryser verkligen röven av mig i min som jag har nu. Plus att den fjädrar och luktar kattkiss. Eller den är egentligen inte så jättekall, men den luktar och fjädrar. plus att lukten inte går bort i tvätten. Konsten att få en mamma att skämma bort sitt barn? Jag vill veta trixet!
image53
Snart är det Paulinas födelsedag, hurra för dig! Och på fredag ska vi fira, fullast vinner. höhö. Jag hoppas iallafall att hon blir dunderglad för min och Johannas present, för halva våran själ kommer finnas i den (det är ett uttryck, vi ska inte halvdö på riktigt). Jag har föresten lärt mig en ny grej, iallafall stavas inte iallafall utan det stavas faktiskt i tre ord; i alla fall. Fult va?


Grejer jag måste leta upp;

  • Mina blåa tofflor (senast sedda under bordet vid TV:n, nu spårlöst försvunna)
  • Johannas gråa tröja, jag saknar den på dig, gullet!
  • Min svenska intervju (skulle varit inne för typ en månad sen, men jag fick kraftiga förhinder..)

Kommentarer

  • KimJ säger:

    Ha en skön kväll! Kram KimJ

    2007-11-07 | 17:57:29
    Bloggadress: http://KimJ.blogg.se

Kommentera inlägget här: