jennysho†line

chokladpankakor.
idag har jag och johanna varit i stan, det var som ett riktigt träningspass, för vi gick
runt säkert överallt. Iallafall, sen gick vi till lillsjön och myste lite på bryggan, det var
jättevarmt! Efter kanske en timme fick vi sällskap av hela lindholmens gangsters,
dvs, adde karlsson, robert nånting och felix nånsomborpåsammavägsommig.
Sofia och Kenneth kom också! Och Tyra, hunden her self. Johanna fick ett ofrivilligt
bad eftersom att Tyra sprang lite vilt och drog ner henne med kopplet, HAHAHAA!
RÄTT ÅT DIG! Sen hoppade jag också faktiskt i. Andra dagen i rad som jag badar
med kläderna på, mamma är såå lycklig att hon har mig.

När jag kom hem från lillsjön var jag så hungrig att det var jag som fixade maten
(annars hade vi behövt äta efter tio). Jag kom och tänka på när jag var jätteliten
och lekte med Jemma, då hade vi gått till hennes granne och käkat chokladpankakor,
det var det godaste jag någonsin hade ätit! Så nu ska jag, mästerkocken, göra egna
chokladpankisar! Tjoffsar i lite chokladbitar och rör om, sen är det dags för själva
stekningen. Fan, för mycket deg i den där som man steker i som jag helt har glömt
vad den heter. Vänder på den, den delar sig i sisådär 70 bitar. woho! det här går ju
skitbra! Efter några vändförsök ser det ut som om jag äntligen lyckas med en pankaka, l
yfter över den till tallriken. Pankakan delar på sig och vänder sig utochin på spisen.
Heter det pankaka eller pannkaka föresten? Pankaka måste det ju vara för man har den ju inte i pannan.

sååå, äntligen klar. The diner is served! Familjen ser något fundersamma ut när jag
ställer ner tallriken med chokladpannkakor (chokladspankasslaffshögen) på bordet. Christian kommer in i rummet;
"eeeeeuuuuw! vafan är det där? det ser ut som en kohjärna!"
jag, något irriterad; "men du kommer se ut som en kohjärna snart om du inte håller käften!".
Och sen när blev en kohjärna brun föresten? Tilloch med jag vet ju att den är röd, rosainte brun. PUSS

image21

Kommentarer

  • BACKSLICKGIRL92 säger:

    ÄR BILDEN DIONA PANNKAKOR? :o GJORDE DEM SUCCÉ ? <333

    2007-07-05 | 16:52:36
  • jenny säger:

    HAAHA neeeej! mina pankisar blev lite geggiga och formlösa.. I LOVE BACKSLICK

    2007-07-09 | 14:17:31
    Bloggadress: http://jnx.blogg.se

Kommentera inlägget här: